دسته بندی موضوعی
جهان تفسیرشده درآمدی بر روانشناسی پدیدارشناختی

جهان تفسیرشده
درآمدی بر روانشناسی پدیدارشناختی

ناشر: انتشارات ارجمند

نویسنده: ارنستو اسپینلی

مترجم: سینا فروزان نسب

شابک: 9786222578978

قیمت پشت جلد: 3,000,000 ریال

قیمت وب سایت با تخفیف: 2,700,000 ریال


کالا در حال حاضر موجود نمی باشد

درباره این کتاب

روانشناسی پدیدارشناختی امروزه به عنوان یکی از نظام¬های اصلی در روانشناسی شناخته می شود. بااین حال، ریشه های آن در نوشته های گاه دشوار و مبهم فلسفۀ پدیدارشناسی و اگزیستانسیال، باعث سردرگمی در مورد دغدغه ها و جهت گیری آن شده است. کتاب «جهانِ تفسیرشده» این وضعیت را اصلاح می کند. این کتاب گزارشی شفاف و قابل دسترس از ریشه های فلسفی نظریۀ پدیدارشناسی و همچنین معرفی دیدگاه پدیدارشناختی در مورد مسائل کلیدی در روانشناسی ارائه می دهد.
این کتاب توسعه و مبانی اصولی پدیدارشناسی را تشریح می کند و اهداف و عملکرد روش پدیدارشناختی را مشخص می سازد. سپس جایگاه روانشناسی پدیدارشناختی را در مورد موضوعات محوری ادراک، شناخت اجتماعی و خود ارائه می کند. مضامین عمیق پدیدارشناسی برای احکام و فرآیند روان درمانی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
در نهایت نویسنده به رابطۀ میان روان‌شناسی پدیدارشناختی و سایر رویکردهای اصلی معاصر در روان‌شناسی می‌پردازد و نقاط واگرایی و همگرایی بالقوه با نظام های دیگر را روشن می سازد.او برخی از مفروضات نادرستی را که برای مثال در مورد موضع پدیدارشناسی در تحقیقات تجربی به وجود آمده است، شفاف سازی می کند.
این اثر ارزشمند رویکردی هیجان‌انگیز و مهم در روان‌شناسی را رمزگشایی می‌کند و بینش خود را در اختیار تمام دانشجویان روان‌شناسی، روان‌درمانی و مشاوره قرار می‌دهد.
ارنستو اسپینلی روانشناسی خبره و روان درمانگری باسابقه در شورای روان درمانی انگلستان (UKCP) است. او مدیر برنامه های پس از احراز صلاحیت تخصصی و دکتری در دانشکدۀ روان درمانی و مشاوره در کالج ریجنت لندن است که در آن جا دوره هایی را در زمینۀ پدیدارشناسی و روان درمانی وجودی تدریس می کند.

مشخصات عمومی

شابک: 9786222578978
موضوع اصلی: روان‌شناسی
موضوع فرعی: وجودی / انسان گرایانه
نوبت چاپ: 1
ویرایش: 2
وزن: 429 گرم

سایر مشخصات

سال انتشار: 1403
قطع: وزیری
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحه: 288